Barro: wat doet dat voor onze ondernemers

Vanwege de geplande voor de rivierverruiming en dijkverbetering is een er een ruimtelijke reservering ingesteld, de Barro. Om meer duidelijkheid te krijgen voor de ondernemers heeft de VVD een aantal raadsvragen gesteld aan het college.

Vanwege de geplande voor de rivierverruiming en  dijkverbetering is een er een ruimtelijke reservering ingesteld, de Barro. Om meer duidelijkheid te krijgen voor de ondernemers heeft de VVD een aantal raadsvragen gesteld aan het college. De reden voor de vragen komt voort uit de brief van Minister van Infrastructuur en Milieu aan de Tweede Kamer waar de fractie recentelijk op geattendeerd is. In deze brief aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Den Haag, 7 april 2016,  biedt de minister het Startdocument MIRT-verkenning Varik-Heesselt aan. Opvallende vermelding hierbij is dat het dijkverbeteringsproject Tiel-Waardenburg en het project voor de verkenning Varik-Heesselt toewerken naar één voorkeursalternatief en één geïntegreerd besluit, met behulp van één m.e.r.-procedure. Met deze vragen wil de VVD Neerijnen dan duidelijkheid creëeren over de gevolgen voor de ondernemers in en om Neerijnen.