Floor Verstegen lijsttrekker VVD West Betuwe

WEST BETUWE - De leden van de VVD West Betuwe hebben Floor Verstegen (64) uit Opijnen gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart dit jaar.

© Chris Biesheuvel

Verstegen is agrarisch ondernemer, is geboren en getogen in West Betuwe en kent de gemeente door en door. Samen met zijn twee zoons en zijn broer runt hij een fruitteeltbedrijf dat hij heeft overgenomen van zijn vader, een echt familiebedrijf dus. Besturen zit Verstegen in het bloed. Vanuit een grote betrokkenheid bij de lokale gemeenschap heeft hij dat onder meer gedaan bij de basisschool, de lokale VVD en het Lingebestuur van het Waterschap. Daarnaast is hij al twaalf jaar lid van de Raad van Commissarissen bij Fruitmasters. Hij houdt van de natuur en brengt daar veel tijd in door.

Samenwerking is voor Verstegen speerpunt in zowel zijn manier van werken als bij wat hij wil bereiken. ‘Ik zie het als mijn taak om overheid en inwoners dichter bij elkaar te brengen’, zegt Verstegen. ‘Meer wederzijds vertrouwen maakt het makkelijker om de dienstverlening van de gemeente voor de inwoners te verbeteren, bijvoorbeeld op het gebied van vergunningverlening, of het verminderen van financiële of administratieve lastendruk. Daarvoor is goede samenwerking nodig met andere partijen en met het college van B&W.’

Verstegen heeft bewust gekozen voor een landelijke partij, in plaats van een lokale. ‘Qua verkiezingsprogramma zie ik veel overeenkomsten tussen de VVD en lokale partijen in West Betuwe,’ zegt Verstegen. ‘Maar het grote voordeel van een landelijke partij is het partijnetwerk. Vanuit West Betuwe hebben wij rechtstreeks toegang tot landelijke, provinciale- en waterschapsbestuurders. Dat maakt het makkelijker om zaken voor elkaar te krijgen in Den Haag of op het provinciehuis.’

Hij roept geïnteresseerde inwoners op om actief te worden in de lokale politiek. ‘De gemeenteraad is het hoogste orgaan van een gemeente, daar worden de beslissingen over het te voeren beleid genomen. Je hebt dus als raadslid flinke invloed op wat er in West Betuwe gebeurt. Je bent van harte welkom bij de VVD.’ Heb je interesse in het werk van de VVD West Betuwe of wil je een keer een activiteit bij wonen? Neem dan gerust contact op via info@vvdwestbetuwe.nl