Landelijke partijtop begrijpt onvrede VVD West Betuwe

De landelijke top van de VVD heeft maandag in gesprek met de VVD West Betuwe aangegeven begrip te hebben voor de onvrede die al jarenlang leeft onder de leden van de Betuwse afdeling. Partijvoorzitter Onno Hoes wil gaan werken aan verbetering.

Landelijk partijvoorzitter Onno Hoes en Tweede Kamerlid Peter Valstar zijn afgelopen maandag afgereisd naar Tuil om een broodnodig gesprek te voeren met de VVD West Betuwe. Belangrijkste onderwerp van gesprek was de enorme onvrede onder de leden van de Betuwse VVD-afdeling over de landelijke koers van de partij.

Hoes toonde veel begrip voor de onvrede en erkende dat het noodzakelijk is om de komende tijd de banden met de lokale leden en bestuurders aan te halen. Als de onderlinge contacten weer frequenter worden zullen ook de lokale opvattingen weer sneller en makkelijker op de Haagse bordjes terechtkomen. Dat zal helpen om tot wederzijds begrip te komen en verder te bouwen aan realistisch beleid gebaseerd op gezond verstand.

De VVD West Betuwe is blij met het goede gesprek, maar geeft duidelijk aan dat praten alleen geen zin heeft. Daarom gaat de afdeling heel kritisch volgen of de daad bij het woord wordt gevoegd. Na de zomer komt Hoes terug om de voortgang te bespreken.

Van links naar rechts: Floor Verstegen (lijsttrekker), Sten Nouwens (voorzitter VVD West Betuwe), Peter Valstar (Tweede Kamerlid), Gert-Jan van Ochten (raadslid), Marcel Leeuwis (betrokken VVD-lid en eigenaar van de locatie), Onno Hoes (landelijk voorzitter van de VVD), Ralph Boltjes (secretaris), Mark Smits (lid van de Provinciale Staten), Ric van Zee (kandidaat-raadslid) en Aart van Wijk (betrokken VVD-lid).

Waarnemend landelijk partijvoorzitter Onno Hoes (rechts) in gesprek met Marcel Leeuwis (links), bloemenkweker en een betrokken lid van de VVD West Betuwe.