Sinterklaas deelt cadeaus uit aan de VVD West Betuwe

De afgelopen week is de VVD West Betuwe verblijdt met mooie cadeaus van de Goedheiligman. De plaatselijke VVD-afdeling is namelijk goed vertegenwoordigd op de kandidatenlijsten voor provincie en waterschap. Daar zijn bestuur en fractie uiteraard heel blij mee. Ook heeft de fractie in de gemeenteraad een heel belangrijk punt gemaakt over de huisvesting van de corsoclub en de scouting in Geldermalsen.

Op zaterdag 26 november zijn de VVD-kieslijsten voor de Provincie Gelderland en Waterschap Rivierenland vastgesteld. De VVD West Betuwe is zeer attent met de ijzersterke vertegenwoordiging van het rivierengebied op beide lijsten. Voor het waterschap levert de afdeling maar liefst vier kandidaten, waaronder lijsttrekker de heer Andries van der Netten van Stigt uit Enspijk. Verder staan vanuit West Betuwe mevrouw Van Meeteren uit Opijnen en de heren Ric van Zee uit Heukelum en Janique van der Burg op Est uit de lijst.

Over de lijst voor de provincie mag het bestuur van de West Betuwse VVD ook zeker niet klagen, want daarop staan de heren Mark Smits uit Tiel en Koos de Looff uit Zaltbommel op prominenten plaatsen. Beide heren hebben de afgelopen jaren nauw contact gehad met bestuur en fractie van de VVD West Betuwe en hebben zich keer op keer ingezet voor de belangen van het rivierengebied. Uiteraard vertrouwt het bestuur er ten volle op dat die positieve lijn zich blijft voortzetten.

Bij deze wil het bestuur van de VVD West Betuwe hartelijke dank uitspreken over de tomeloze jarenlange inzet van de heer Jan Markink in de provinciale politiek van Gelderland. Vanuit zijn rol van gedeputeerde legde hij regelmatig bezoeken af aan VVD-bijeenkomsten in West Betuwe. Hij was altijd bereid mee te denken en zette zich volop in voor het rivierengebied.

Dan ook nog even aandacht voor de raadsvergadering van afgelopen dinsdag. Tijdens de bespreking van het gemeentelijk vastgoedbeleid heeft de VVD zich hard gemaakt voor de scouting en de corsoclub in Geldermalsen, welke momenteel in onzekerheid verkeren over hun clubgebouwen. Fractievoorzitter Gert-Jan van Ochten over de corsoclub: 'En dan hebben we het wel over Unesco-werelderfgoed. En we presenteren ons ook nog terecht als dé fruitgemeente van Nederland, dus enige aandacht is gewenst.'

Lees het volledig artikel hierover in de Gelderlander hier.