Concrete oplossingen bij minimaliseren milieuschade De Dutch in Spijk

Op 21 november jongstleden betraden enkele VVD-leden van de VVD West Betuwe en de VVD Gorinchem, vergezeld door Tweede Kamerlid Erik Haverkort, de golfbaan de Dutch in Spijk met een doelgericht streven: het aankaarten van milieuvervuiling met een focus op concrete oplossingen.

© Thijmen Philipsen

De kernboodschap van de VVD draaide om het bevorderen van samenwerking tussen de gemeente en de golfbaan. Er moet nu een belangrijke stap gezet gaan worden om verdere milieuschade te voorkomen. De Dutch en de gemeente zullen derhalve gezamenlijk dienen op te trekken.

Het tweede kamerlid voor de VVD, Erik Haverkort, stelde voornamelijk vragen over hoe de landelijke overheid kan bijdragen aan het oplossen van het probleem en het realiseren van een mooie uitkomst voor alle betrokkenen. Deze bijeenkomst markeert een sterke samenwerking tussen de VVD West Betuwe, Gorinchem en de Landelijke VVD, hier zijn we erg over te spreken.

Het initiatief van de Dutch om met de gemeente samen te werken betekent voor de inwoners van West Betuwe, met name die van het dorp Spijk, dat er constructieve gesprekken plaats zullen gaan vinden. Deze dialogen richten zich op het horen van ieders belang en het vinden van concrete oplossingen om de milieuschade te minimaliseren.

De Dutch heeft in samenwerking met een aannemer plannen gemaakt om verdere milieuschade te stoppen en het gebied, welke eigendom is van de Dutch, op lange termijn te verbouwen naar een golfbaan. Ook wil de Dutch regelmatig informatieavonden organiseren voor omwonenden om inwoners op de hoogte te houden van de plannen en vorderingen omtrent de aanpak van de milieuproblematiek.

Vooruitkijkend zal de VVD waakzaam blijven, strevend naar doeltreffende oplossingen in Spijk. Ook benadrukken wij het belang van door de gemeente georganiseerde informatieavonden voor de omwonenden, waarmee transparantie wordt bevorderd en belanghebbenden actief op de hoogte worden gehouden.