VVD maakt zich zorgen om nieuwe ontsluitingsweg Tiel

De VVD West Betuwe maakt zich zorgen om een nieuwe ontsluitingsweg van Tiel die mogelijk veel impact gaat hebben voor inwoners van Ophemert en Est.

Vorige week heeft de VVD al vragen gesteld aan het college over dit onderwerp. Gisteravond volgde een enerverende avond in de gemeenteraad, waarover later meer. Lees alvast onderstaand stuk uit het Kontakt West Betuwe van deze week.

Nieuwe ontsluitingsweg vanuit Tiel; grensdorpen maken zich zorgen

EST/OPHEMERT - De verkeersveiligheid in Est kreeg op een bijzondere manier aandacht tijdens de ontmoeting met gemeenteraadsleden woensdag 21 februari. Bij aanvang van de avond vroeg een groep inwoners uit Ophemert namelijk de aandacht van de raad.

Tiel Passewaaij

In enkele kernen zijn er grote zorgen over de nieuwe ontsluitingsweg van de Tielse wijk Passewaaij. Er zijn een aantal mogelijkheden voor de nieuwe weg, één daarvan is een route die vlak langs de gemeentegrens met West Betuwe loopt.

Voorkeur

En die heeft de voorkeur van de gemeente Tiel. De VVD-fractie heeft inmiddels schriftelijke vragen hierover gesteld aan het college van West Betuwe. Zij willen weten of het college wel op de hoogte is en wat het voor omwonenden en natuurliefhebbers gaat betekenen als die weg werkelijk op die plaats komt.

Verkeersdrukte

In Ophemert en Est zal de verkeersdrukte aanmerkelijk toenemen als bewoners van Passewaaij er doorheen gaan rijden. Dorpsraad Est had juist verkeersveiligheid op de agenda gezet voor die avond.